Canada Kicks Ass
Bonne St-Jean mes amis québécois !!

REPLY

Previous  1  2  3  Next

kenmore @ Sun Jun 29, 2008 2:14 pm

Marc01 Marc01:
Bonne St-Jean Baptiste à tous mes frères Québécois !!

Et foutez vous des anglos jaloux de ne pas avoir une fête aussi grandiose que la nôtre !

They do a bang up job on Canada Day in Ottawa.. the problem with most of Canada is regional and of course most immigrants dont give a crap.. I think that July 1st everything should be closed except for the emergency sector,, ie. fireman, police, hospital and the odd drug store and gas stn. We need to make it a national celebration and make it a big deal.. like we do in Quebec for La fete Nationale.

Benoit @ Sun Jun 29, 2008 6:11 pm

Marc01 Marc01:
Bonne St-Jean Baptiste à tous mes frères Québécois !!

Et foutez vous des anglos jaloux de ne pas avoir une fête aussi grandiose que la nôtre !

Poor Marc! Celebration is not a competition.

Harfang_QC @ Sun Jun 29, 2008 10:23 pm

BONNE FÊTE NATIONALE (en retard mais je m'en fout) ET VIVE LE QUÉBEC LIBRE !!!!

Tman1 @ Sun Jun 29, 2008 11:13 pm

Not likely but keep up the drug induced dream and that 20 dollar bill you fork out everyday. Charles de gaulle was a Frenchman, not a Quebecer. Why do these idiots keep referring to one phrase from a leader of a country who abandoned them during the Seven Years War as a rally cry? Wow...

Marc01 @ Mon Jun 30, 2008 6:28 am

C'est une phrase prononcée par De Gaulle mais les mots ne lui appartiennent pas. Mais évidemment c'est difficile à comprendre pour un abrutit dans ton genre.

Mustang1 @ Mon Jun 30, 2008 6:39 am

Tman1 Tman1:
Not likely but keep up the drug induced dream and that 20 dollar bill you fork out everyday. Charles de gaulle was a Frenchman, not a Quebecer. Why do these idiots keep referring to one phrase from a leader of a country who abandoned them during the Seven Years War as a rally cry? Wow...

They're desperate, ignorant and cling to revisionist history, that's why. Morons like de Gaulle should've been turfed faster and reminded who bailed out his surrender monkey country in WWII. What we should have done is set up a Northern Basque embassy in downtown Montreal in response. :twisted:

Marc01 @ Mon Jun 30, 2008 6:40 am

Et puis bien sur les Français nous ont abandonnés, mais c'était à une autre époque. Je ne leur en veux pas. C'est comme si les États-Unis vous en voulaient encore d'avoir été les sales loyalistes de la couronne britannique lors de la guerre d'indépendance. À un moment donné il faut en revenir.

Je me demande bien par contre c'était quoi leur idée, au lieu de prendre part à la création d'une des plus grande nation de l'histoire del'humanité, ils ont décidés d'être loyaux et de venir coloniser l'Ontario. Quel manque de vision.

Benoit @ Mon Jun 30, 2008 9:00 am

Defining freedom in terms of borders is outdated.

Pimpbrewski @ Tue Jul 01, 2008 6:36 am

Harfang_QC Harfang_QC:

Bonne Fete du Canada à toé pis Marc. ROTFL

Serieusement, la fete de la St-Jean, c'est un party. En autant que cette fête ne soit trop politisée, c'est correct.

As long as they leave politics out of the St-Jean festivities, it's a friggin cool party.

Benoit @ Tue Jul 01, 2008 9:31 am

In Montreal, DJ Geneviève Borne will close Canada day:

9:30 pm Dansons sur les quais – A Mega Evening Show at Bassin Bonsecours.

Image

http://events.montreal.com/listings.cgi?c=all

Red_Eye @ Tue Jul 01, 2008 2:57 pm

Pimpbrewski Pimpbrewski:
Harfang_QC Harfang_QC:

Bonne Fete du Canada à toé pis Marc. ROTFL

Serieusement, la fete de la St-Jean, c'est un party. En autant que cette fête ne soit trop politisée, c'est correct.

As long as they leave politics out of the St-Jean festivities, it's a friggin cool party.

YUP

Benoit @ Tue Jul 01, 2008 5:41 pm

Just like WWII was the conclusion of WWI, Canada Day is the conclusion of the St-Jean.

Marc01 @ Wed Jul 02, 2008 9:42 am

http://i40.servimg.com/u/f40/12/50/76/86/patrio10.jpg

Marc01 @ Wed Jul 02, 2008 9:45 am

Pimpbrewski Pimpbrewski:
Harfang_QC Harfang_QC:

C'est la fête nationale et nous nous drapons dans le fleurdelys, comment veux-tu que ça ne soit pas politisé ?

Même les fédéralistes sont fiers d'être Québécois et montrent leur couleurs cette journée là. Je sais, j'étais fédéraliste il y a quelques années, mais quand même nationaliste. Même quand j'étais fédéraliste, je ne me considérais pas vraiment canadien.

Mustang1 @ Wed Jul 02, 2008 10:01 am

Marc01 Marc01:
http://i40.servimg.com/u/f40/12/50/76/86/patrio10.jpg

Wow. So enlightened and provocative. Anytime you want to pack up and leave you can. I'll call you on it, but methinks you'll stay here in the minority and no squat

REPLY

Previous  1  2  3  Next