Canada Kicks Ass
Sarah gets punked

REPLY

Previous  1  2  3  4  5  Next

ShepherdsDog @ Sun Nov 02, 2008 6:53 pm

auslander :twisted:

Brenda @ Sun Nov 02, 2008 6:54 pm

ShepherdsDog ShepherdsDog:

Yeah, but not a German one! :lol:

Marc01 @ Sun Nov 02, 2008 7:01 pm

Brenda Brenda:
well seeing as the nation of Quebec doesn't exist....... You live in a Canadian province, have a Canadian passport, were likely born in Canada, pay Canadian taxes....sorry you're a Canadian...a poor example of one, but a Canadian nonetheless.

But Shep... The people of Quebec make it a nation... And the people of Acadia make that a nation too!

Your really Canadian, your scorn toward Québec reflect the same kind of shit that old Canadians are saying since a long time. Personnally I would let you vote right now for Canada.

ShepherdsDog @ Sun Nov 02, 2008 7:07 pm

Brenda Brenda:

Yeah, but not a German one! :lol:

Dutch, Deutsche :lol: :lol: :twisted:

Brenda @ Sun Nov 02, 2008 7:11 pm

Marc01 Marc01:
Brenda Brenda:
well seeing as the nation of Quebec doesn't exist....... You live in a Canadian province, have a Canadian passport, were likely born in Canada, pay Canadian taxes....sorry you're a Canadian...a poor example of one, but a Canadian nonetheless.

But Shep... The people of Quebec make it a nation... And the people of Acadia make that a nation too!

Your really Canadian, your scorn toward Québec reflect the same kind of shit that old Canadians are saying since a long time. Personnally I would let you vote right now for Canada.

Thank you :D I take that as a compliment :)

TattoodGirl @ Sun Nov 02, 2008 7:13 pm

Well since we are talking nations....Anishnaabe-Aski Nation Represent!!!! XD

Montrealaise @ Sun Nov 02, 2008 7:22 pm

Marc01 Marc01:
Montrealaise Montrealaise:
I think Marc should be ignored, I thought he had some interesting points of view, but I realize he just wants to provoke a reaction to anything remotely even mentioning Québec. It's getting tiresome. Obviously he enjoys baiting the people here.

Pas vraiment. Si tu regardes de mon point de vue deux secondes : Deux humoristes Québécois font une joke et toute la planète en entend parler. Les deux gars sont des pures nationalistes québécois, et c'est vrai que nous avons une culture d'humoristes !

Pis là, des Canadiens disent, "hurray, we are so bad, we are a prankster nation !"

Mais cette personne là comprend pas que nation Québécoise n'égal pas nation canadienne. C'est un genre de colonialisme national ça. On accepte que peut-être vous formez une nation, mais dans les faits, vos exploits sont nos exploits, vos fêtes sont nos fêtesr, votre histoire est notre histoire, votre culture est notre culture. C'est ça qui me dérange.

Mais bon tu as peut-être raison après tout. Ce genre de mentalité ne s'effacera pas avant la séparation, et je devrais sans doute cesser de me faire d'illusions.

Tu ne vois que des insultes dans les compliments.

Franchement, quelqu'un ici commente que des Canadiens d'origine Québécoise (et oui, ils sont canadiens malgré tout!)ont fait une blague. Tout le monde ici est fier, c'est cool, c'est drôle. Et puis c'est tout. C'est toi qui est plutôt parano.

Marc01 @ Sun Nov 02, 2008 7:42 pm

Je ne vois pas d'insultes, je suis certain que Mr. Canada ne s'est même pas rendu compte que ce qu'il a dit pouvait être mal interprèté. L'affaire, c'est que c'est tellement encré dans leur têtes que le Québec ne forme pas une nation, que c'en est naturel pour eux de dire que les exploits de Québécois, même s'ils sont nationalistes et séparatistes, sont des exploits canadiens.

Je trouve ça humiliant personnellement. J'ai hâte qu'on soit un pays pour mettre un terme à toute cette ambiguité entre deux nations. C'est pareil pour les Olympiques dans le fond. J'ai hâte que nos athlètes portent nos couleurs.

RUEZ @ Sun Nov 02, 2008 7:48 pm

You are Canadian, nanner nanner nanner.

Scape @ Sun Nov 02, 2008 8:06 pm

For Marc:

TattoodGirl @ Sun Nov 02, 2008 8:09 pm

ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL Brilliant Scape!!!

roger-roger @ Sun Nov 02, 2008 8:11 pm

Super Sex is a great! :mrgreen: I had a wicked time when I went there on leave from my basic.

Marc01 @ Sun Nov 02, 2008 8:27 pm

is the guy a Québécois or an english humorist ?

ziggy @ Sun Nov 02, 2008 8:34 pm

Marc01 Marc01:
Le problème c'est que nous payons des impôts au Canada, si je paye des impôts et des taxes, je veux en avoir pour mon argent. Donc je veux le passeport et tout le reste. Ça ne fait pas de moi un Canadien pour autant, je sais ce que je suis, il faut être drôlement prétentieux pour me dire à moi de quelle nationalité je devrais me considérer !

Mais je suis honnête malgré tout, je me dis que je voudrais payer mes impôts à 100% au Québec, pour ne plus dépendre d'un pays étranger pour gérer mon argent.

I'm paying taxes to Canada, so I want to get services for that. I want the passeport and everything else. That does not mean I'm Canadian, I know who I am. It is so pretentious to tell me from which nationality I should consider myself !

At least, I'm honest, I would like to pay 100% of my taxes to Québec, so we would not depend on a foreign country to manage our money.

Also, both humorists are sovereignists, so, I'm not talking for them, but there is very big chances that they don't want to be Canadian.
Let's cut off those transfer payments while were at it. :wink:

roger-roger @ Sun Nov 02, 2008 8:35 pm

Does it matter? [huh]

REPLY

Previous  1  2  3  4  5  Next